Vanaf de jaren ’90 hebben wij ervaring opgedaan binnen specifieke doelgroepen. Enkele jaren hebben we veel te maken gehad met Controllers, Bedrijfsdirecteuren (Philips, DSM, Unilever), Accountants.apothekers en HR adviseurs.

Op zich niet vreemd omdat de betreffende rollen sterk in transitie waren. De Controller moest zich de rol van strategisch discussiepartner eigen maken. De bedrijfsdirecteur moest achter de cijfers vandaan en leren de procesregie te nemen naar R&D, QHSE en middenkader. De accountant moest adviseur en ‘klantenbinder’ worden. De apotheker moest zijn mindset ‘van cliënt naar klant’ wijzigen en daarop de bedrijfsvoering aanpassen.
De HR adviseur tenslotte moest zich de rol van businesspartner eigen maken. De kern is te komen van reactief naar proactief denken en handelen.
Nu zult u zeggen, ‘nou daar zijn ze nog volop mee bezig!’. Klopt, wij ook nog steeds. We hebben het echter over trends.

De laatste jaren steken we veel energie in een tweetal doelgroepen, namelijk ondernemers en wetenschappers. Dat heeft geresulteerd in twee programma’s:

Ondernemers Dilemma
PhD Competence Assessment